„Žvaigždžių dieta“: problemų su antsvoriu turėjusi V. Genytė atsikratė nereikalingų kilogramų

1/2
Teksto dydis:

Dainininkė Vaida Genytė muzikuoti pradėjo dar vaikystėje. Jos mama, kuri buvo muzikos pedagogė ir chorvedė, Vaidą pradėjo mokyti dainuoti nuo mažų dienų. Būdama penkerių V. Genytė vaikų dainų konkurse „Dainų dainelė“ atliko kūrinį „Čiunga Čianga“. Su šia daina ji tapo žiūrovų prizininke ir laureate. O po kelerių metų, 1982 m., „Dainų dainelėje“ mergaitės atlikta daina „Sparnuotosios sūpynės“ tapo tikru hitu. Ši daina jai taip pat pelnė „Dainų dainelės“ laureatės vardą.

Vėliau Vaida pradėjo dainuoti kaip solo atlikėja. 1998 m. atlikėja dalyvavo „POP Art“ festivalyje. Taip pat ji vadovavo vaikų chorui „Verdenė“, nuolat dirbo muzikos pedagoge.

V. Genytė vis dažniau pradėjo rodytis viešumoje. Nuo 2005 m. Vaida dalyvauja TV projektuose, veda koncertus, ilgą laiką vedė Lietuvos televizijos konkursą „Lietuvos tūkstantmečio vaikai“.

Prie pokyčių pripratusi Vaida net tris kartus dalyvavo TV muzikiniuose projektuose: „Žvaigždžių duetai 2“ su dainininku Alanu Chošnau laimėjo 2 vietą, „Žvaigždžių duetai 4“ su Kastyčiu Barisu pasiekė pusfinalį, o „Triumfo arkoje“ savo balsu ji pakerėjo didžiąją dalį TV žiūrovų. Be to, kartu su šokėju Sauliumi Skambinu ji šoko populiariame TV šokių projekte „Šok su manim“. Šiemet Vaida yra generolė T3 projekte „Chorų karai“.

Vaida kaip sopranas koncertuoja ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Ji dalyvavo Italijoje vykusiame tarptautiniame muzikos festivalyje „Canzoni del Mondo“ ir laimėjo 2 vietą. Dainininkė yra sukūrusi vaidmenis ir miuzikluose „Paryžiaus katedra“, „Žmogus iš La Mančos“, „Tadas Blinda“, „Ugnies medžioklė su varovais“.

Regis, Vaidos yra visur. Tačiau, kaip pati ji teigia, jai labai svarbu atrodyti tinkamai nuolat dalyvaujant TV projektuose, koncertuose ir festivaliuose. Nuolat turėjusi problemų su antsvoriu, Vaida prieš kelerius metus kardinaliai pakeitė savo mitybą, laikėsi kelių dietų ir pasiekė taip trokštamų rezultatų.

Pagal savo ūgį Vaida visada svėrė per daug. 160 cm mergina svėrė 68 kg. Kaip tikina pati atlikėja, ji turėjo sverti penkiolika kilogramų mažiau. Bet tai buvo sunku pasiekti, nes Vaidai laikytis griežtų dietų yra labai sunku ir net nepakeliama. Ji sako: „Man neišeina laikytis tokios dietos, kurioje būtų griežtai viskas normuojama, pavyzdžiui, ryte – obuolys, vakarienei – 100 gramų žuvies. Kartą bandžiau laikytis sriubos dietos. Valgiau tik kopūstų, salierų, pomidorų sriubą. Per savaitę turėjau numesti 5 kg. Tačiau ji man netiko ir nepatiko. Iškenčiau vos vieną dieną.“

„Man labai sunku, kai yra apribojimai. Todėl, kai nusprendžiau mesti svorį, aš sugalvojau savo pačios dietą. Ir kuri puikiai pavyko! Šią dietą prisitaikiau prie savo gyvenimo būdo, organizmo, dvasinės būsenos. Tai dieta, kurios metu nereikia atsisakyti ir šokolado plytelės ar torto gabaliuko.“

Vaida kruopščiai pradėjo skaičiuoti kalorijas. Iš pradžių tai buvo „šiurkšti“ dieta – pirmomis dienomis valgė marinuotus agurkus, pomidorus, gėrė daržovių sultis. „Marinato skonis man padėdavo numalšinti alkį. Nebuvau visada soti, bet buvau pamaloninta tuo, ką aš mėgstu – nereikėdavo rytais valgyti varškės, o galėjai sukrimsti marinuotą agurkėlį, kuris man yra skanu.“

Toks etapas tęsėsi apie keturias dienas. Vėliau į tokį racioną V. Genytė įtraukė pistacijas – jų sūrumas taip pat padeda numalšinti alkį.

„Mėsos nevalgiau du mėnesius. Ir to torto gabaliuko norėjosi didelio, o ne mažyčio. Tai yra sunku, turi psichologiškai nusiteikti tokiai dietai, nes bus sunku. Reikia valios. Turi turėti tikslą. Iš pradžių labai sunku dėl to, kad nematai pokyčio. Vos pradėjus laikytis dietos kūnas greitai nesikeičia. Per mėnesį numečiau 10 kg, tačiau mano kolegos didelio pokyčio nepamatė. Na, sakė, kad šiek tiek sulieknėjau. Tada supratau, kad reikia mesti antsvorį toliau. Atsiranda azartas, kuris kai kuriems gali baigtis anoreksija. Man taip neatsitiko, nes laiku sustojau.“

„Kai pradedi matyti pokyčius, gražėjantį savo kūną, kai kiti pradeda tave girti, tuomet dietos laikytis pasidaro labai lengva. Mano tikslas buvo numesti iki 50 kg, tačiau numečiau dar daugiau. Svėriau 47 kg. Dieta pasidarė gyvenimo būdu, pradėjau mažiau valgyti. Iš pradžių per parą suvartodavau 400 kalorijų. Suaugusiai moteriai reikia apie 2000 kalorijų. Tai galima pavadinti badu. Vėliau palaipsniui didinau suvartojamų kalorijų kiekį“, – prisimena Vaida.

Dar vėliau į jos racioną grįžo duona, makaronai ir panašūs produktai. Nors ir dabar Vaida nemėgsta miltinių patiekalų ir jų vengia. Picų, bandelių ir kitų panašių maisto produktų ji valgo labai retai.

„Per tris mėnesius numečiau apie 20 kg. Mėnesį nedidinau kalorijų – suvartodavau tik 400 kalorijų. Nevalgiau mėsos, duonos, kitų miltinių patiekalų. Tik daržoves. Per pirmą mėnesį numečiau 10 kg.

Numetus svorį po metų pastojau. Priaugau apie 18 kg, tačiau pagimdžius vaiką iškart nukrito apie 6 kg, o po dviejų mėnesių dietų ir sporto aš numečiau likusį antsvorį, kuris atsirado dėl nėštumo“, – tikina Vaida.

Visą laiką laikantis dietos dainininkė aktyviai lankė baseiną. Keturis kartus per savaitę jame plaukiodavo apie valandą. „Baseinas yra labai geras pagalbininkas tiems, kurie laikosi dietos. Ir tai nesudėtinga – tu nepervargsti, nesuprakaituoji, kaip būtų treniruoklių salėje. Be to, plaukiojant dirba visi raumenys. Ir dabar lankau baseiną, tačiau jau ne taip aktyviai“, – sako ji.

„Iš apvalios moteriškės tapau liekna panele. Daug kas net klausė, ar man ne vėžys. Kai žmonės kasdien pastebi, kad tu gražėji, pagiria, tuomet tai dar labiau paskatina.“

„Aš save išgelbėjau nuo griežtų valandų, kai reikia valgyti tik nustatytomis valandomis. Taip pat džiaugiuosi, kad mano sugalvotoje dietoje nebuvo man nepatinkančių maisto produktų, galėjau valgyti ir šokoladą. Nors pirmus du mėnesius reikėjo atsisakyti mėsos patiekalų. Tačiau buvo verta. Bet tai sunku. Žmonės, kurie nori numesti 10 kg per metus, tai nėra didelė kančia, bet, kurie nori numesti apie 20 kg per tris mėnesius, tai jau reikia didelės ištvermės“, – pasakoja Vaida.

Soprano balso savininkei maistas yra vienas iš gyvenimo malonumų. „Tai – aistra. Visą gyvenimą turi kovoti su maistu. Vieni žino ribą, kiti – ne. Tie, kurie valgo per daug, matyt, jaučiasi laimingi. Tačiau, manau, kad tik tuo metu. O kai pamato savo pilvą prieš veidrodį, tikiu, kad daugelis nusivilia savimi. Jie jaučiasi pavargę, daug prakaituoja, kai karšta, neįlenda į mėgstamus drabužius. Bet laikytis dietos yra sunku. Aš storulių nesmerkiu.“

Dabar Vaida pusryčių paprastai nevalgo. Ji sako, kad tiesiog rytais nejaučia alkio. „Pradedu nuo pietų. Nėra ir laiko, kad konkrečiu laiku pradėčiau valgyti. Man tai per sudėtinga, kad atėjus tam tikrai valandai bėgčiau valgyti. Valgau tik tada, kada noriu. Jei 21 val. noriu valgyti, tai aš ir valgau. Bet žinau, kad tokiu metu karbonado negaliu sau leisti, todėl pasipjaustau vytinto kumpio, pelėsinio sūrio ar marinuoto agurkėlio. Man norisi užkandos, kuri nepripildytų mano skrandžio, bet maloniai nuteiktų gomurį.“

„Alyvuogės vakarais padeda malšinti alkį. Aš pati esu pelėda, ilgai vakaroju, jei ryte nereikia anksti keltis. Kartais einu miegot 2-3 val. nakties. Todėl kartais į šaldytuvą lendu ir 1 val. nakties. Žinoma, nepradedu ruošti troškinių, kepti mėsos ar virti cepelinų. Tačiau lengva užkanda dažnai mėgaujuosi ir naktį.“

Po dietos Vaida atidžiau pradėjo rinktis, ką valgyti. Be galo ji mėgsta vištienos krūtinėlę, kalakutieną ar veršieną. „Nemėgstu miltinių patiekalų – blynų, picų ir kitų, net makaronų, kruopų. Negeriu pieno, bet mielai renkuosi kefyrą. Tokie patiekalai nėra naudingi, kam jais užkimšti skrandį? Man netinka tas variantas, kad pavalgytum tik užkemšant skrandį, man svarbu skonis. Iš miltinių mėgstu gal tik tortus, pyragus. Bet ir tai būna retai, nes nesu iš tų žmonių, kurie mėgsta saldumynus. Tačiau kartais jų norisi. O kai labai jų norisi geriau renkuosi gliukozę. Mano namuose jos visada yra. Be to, ji suteikia daugiau energijos. Mėgstu daržoves, ypač bulves, vaisius“, – apie savo maisto racioną pasakoja V. Genytė.

Vis dėlto, Vaida pripažįsta, kad lietuviškos virtuvės patiekalai yra labai sunkus ir kaloringas maistas. „Dažnai nevalgau lietuviškų patiekalų. Po cepelinų, kugelio aš prastai jaučiuosi, viskas ilgai virškinasi, turiu daug gerti mineralinio vandens ar net vaistų. Mano organizmas sunkiai priima tokį maistą. Žinau puikų būdą, kaip neišimti iš raciono lietuviškų patiekalų – juos reikia valgyti kompanijoje. Kartą su keliomis kolegėmis nusipirkome tik vieną porciją cepelinų ir visos aštuonios suvalgėme du cepelinus. Buvome pamalonintos ir nepersivalgiusios.“

„Mėgstu sušius, keptą vištą ir rūkytą karpį. Su malonumu valgau grybus, labiausiai kazlėkus. Bet valgau tik tėvo rinktus ir paruoštus grybus. Niekada neperku grybų turguje ar parduotuvėje, niekada jų nekepu pati, nes nelabai pasitikiu savo jėgomis, bijau, kad iki galo jų neišvirsiu. O tai gali baigtis apsinuodijimu.“

„Žaviuosi kinų, italų virtuve. Indų maistas man per aštrus. Tik buvo labai įdomu, kaip jie ruošia mėsą. Indai taip sugeba išmarinuoti mėsą, kad valgai ir nesupranti, kokią mėsą tu valgai. Ji tampa minkšta – tiesiog burnoje tirpsta.“

„Nesu mėgėja ruošti valgį. Jei gaminu maistą, tai stengiuosi kuo greičiau tai atlikti ir bėgti iš virtuvės. Ypač sunku, kai matai puodą gardaus maisto ir tuomet nori jo kuo daugiau. O taip ir prasideda antsvoris“, – tikina Vaida.

Skaitytojams V. Genytė rekomenduoja šį receptą:

Išvalome karpio vidų, į vidų pripilame riebaus kiaušinio skonio majonezo, užbarstome druska, pipirais, žuvies prieskoniais, gerai įtriname česnakais. Galvą palikime, nes mažiau išdžiūsta pati žuvis. Suvyniojame karpį į kepimo foliją ir 200 laipsnių temperatūroje kepame apie 50 min. Geriausia valgyti šaltą, nes būna skanesnis. Skonis tampa kaip rūkytos ir keptos žuvies.

 - Su kokia pasaulio įžymybe labiausiai norėtumėte papietauti papietauti?

– Sarah Brightman, Andrea Bocelli. Žaviuosi jų dainomis. Stebiu jų kūrybą. Ir pati nemažai dainuoju iš jų repertuaro.

Mitybos specialistės Vaidos Samsonaitės komentaras:

Scena ir atsakomybė prieš žiūrovus Vaidai Genytei padeda išlaikyti liekną figūrą. Ji kardinaliai pakeitė savo mitybos įpročius, dabar yra susidariusi tinkamą mitybos modelį. Jeigu nesiseka laikytis griežtų dietų, jų laikytis ir nereikia. Kiekvienam savo. Tereikia atidžiai ieškoti sau tinkamo būdo išlaikyti lieknumą.

Auksinis dainininkės patarimas - maistą dalintis su draugais. Juk visi žinome posakį: pusryčius suvalgyk pats, pietus dalinkis su draugu, o vakarienę atiduok priešui. Visi turime draugų ir priešų, taigi galime lengvai pasinaudoti šiuo patarimu, kad turėtume dailesnes kūno linijas.

Sunkius lietuviškus patiekalus gali įveikti ne kiekvienas. Tai daug organizmo energijos reikalaujantis maistas. Moterims, kurios prižiūri savo kūną, reikėtų rinktis mažą kiekį paragavimui, kuris numalšintų psichologinį alkį.

Ypač geras patarimas mėgėjams daug pavalgyti yra neprisigaminti daug maisto. Kaip pati Vaida sako, kai matai didelį puodą maisto, jo norisi daugiau nei įprastai. Tinkama būtų pasigaminti dviem arba tik vienai dienai. Net ir ajurvedos medicinoje minima, kad pastovėjęs maistas yra nuodas, reikia valgyti ką tik pagamintą.

Man patikoNeblogaiMan nepatiko